Instructies

In deze escape room moet je een gecodeerd woord van zes letters ontcijferen. Dit doe je door zes plaatjes in de juiste volgorde te leggen en de letters met behulp van een datumcodering te ontcijferen. Vervolgens voer je deze code in bij 'Reset account'. Als je het correcte woord hebt ingevuld dan is het account van Jan-Douwe gereset en heb je gewonnen van de hacker!

Om dit spel te spelen maak je gebruik van:

  • Google.
  • De informatie op het perkament hierna.

Gedurende het spel ontdek je:

  • Een aantal items die verborgen zijn in de kamer van Jan-Douwe.
  • Hints en kaartjes in een kistje en een doosje.

Deze kun je pas bekijken na gebruik van een sleutel.

Note

Ik wil je graag laten zien hoe een escape room er uit kan zien in Moodle. Zonder je te laten registreren. Daarom gebruikte ik sleutels voor toegang tot onderdelen. Wil jij een escaperoom in Moodle bouwen voor jouw deelnemers, dan kun je voor de spelbeleving natuurlijk veel beter kiezen voor 'completion tracking'.

De escape room ziet er goed uit op je computer of laptop. Ik raad je af om hiervoor een tablet of mobiel te gebruiken.